Margarine-Institut für gesunde Ernährung - Zur Startseite
E-Mail für das Margarine-Institut für gesunde Ernährung e.V.
Unsere Rubriken


Suche Sitemap Fragen Sie uns online Kontakt Impressum
Unsere Rubriken



Wir über uns



Unser Informationsmaterial



Studien

Studien-Sammlung
  Studien-Suche



Lexikon



FAQs



Testen Sie Ihr Wissen



Links


STUDIEN-SAMMLUNG

Omega-3 Fettsäuren (44 Studien)

  1. Omega 3 and 6 oils for primary prevention of allergic disease: systematic review and meta-analysis. Allergy 64 (2009) 840 – 848 (2010)
  2. (n-3) fatty acid content of red blood cells does not predict risk of future cardiovascular events following an acute coronary syndrome. J. Nutr. 139 (2009) 507 – 513 (2009)
  3. Dietary linolenic acid is inversely associated with plasma triacylglycerol: the National Heart, Lung, and Blood Institute Family Heart Study. Am. J. Clin. Nutr. 78 (2003) 1098 - 1102 (2003)
  4. Selected lipids activate phagosome actin assembly and maturation resulting in killing of pathogenic mycobacteria. Nat. Cell Biol. 5 (2003) 793 - 802 (2003)
  5. n-3 fatty acids and 5-y risks of death and vascular disease events in pa-tients with coronary artery disease. Am. J. Clin. Nutr. 78 (2003) 65 – 71 (2003)
  6. The effect of dietary n-3 fatty acids on serum concentrations of C-reactive protein: a dose-response study. Br. J. Nutr. 89 (2003) 517 - 523 (2003)
  7. Dietary linolenic acid and carotid atherosclerosis: the National Heart, Lung, and Blood Institute Family Heart Study. Am. J. Clin. Nutr. 77 (2003) 819 - 825 (2003)
  8. Plant- and marine-derived n-3 polyunsaturated fatty acids have differential effects on fasting and postprandial blood lipid concentrations and on the susceptibility of LDL to oxidative modification in moderately hyperlipidemic subjects. Am. J. Clin. Nutr. 77 (2003) 783 - 795 (2003)
  9. Low incidence of cardiovascular disease among the Inuit – what is the evidence? Atherosclerosis 168 (2003) 351 – 357 (2003)
  10. Association of n-3 polyunsaturated fatty acids with stability of atheroscle-rotic plaques: a randomised controlled trial. Lancet 361 (2003) 477 - 485 (2003)
  11. In vitro effects of eicosanoids derived from different 20-carbon fatty acids on production of monocyte-derived cytokines in human whole blood cultures. Cytokine 20 (2002) 215 - 223 (2003)
  12. Fish consumption and risk of stroke. JAMA 288 (2002) 3130 - 3136 (2003)
  13. Relationship between circulating n-3 fatty acid concentrations and endothelial function in early adulthood. Eur. Heart J. 23 (2002) 216 - 222 (2002)
  14. Effect of an increased intake of alpha-linoleinic acid and group nutritional education on cardiovascular risk factors: the Mediterranean Alpha-linolenic Enriched Groningen Dietary Intervention (MARGARIN) study. Am. J. Clin. Nutr. 75 (2002) 221 - 227 (2002)
  15. Early protection against sudden death by n-3 polyunsaturated fatty acids after myocardial infarction. Circulation 105 (2002) 1897 - 1903 (2002)
  16. Blood levels of long chain n-3 fatty acids and the risk of sudden death. N. Engl. J. Med. 346 (2002) 1113 - 1118 (2002)
  17. Fish and omega-3 fatty acid intake and risk of coronary heart disease in women, JAMA 287 (2002) 1815 - 1821 (2002)
  18. Marine n-3 fatty acids, wine intake, and heart rate variability in patients referred for coronary angiography. Circulation 103 (2001) 651 - 657 (2001)
  19. n-3 fatty acids and cardiovascular disease risk factors among the inuit of Nunavik. Am. J. Clin. Nutr. 74 (2001) 464 - 473 (2001)
  20. Relation between dietary linolenic acid and coronary artery disease in the National Heart, Lung, and Blood Institute Family Heart Study, Am. J. Clin. Nutr. 74 (2001) 612-619 (2001)
  21. Omega-3 polyunsaturated fatty acids, fish, and nonfatal acute myocardial infarction. Circulation 104 (2001) 2269 – 2272 (2001)
  22. a-linolenic acid intake is not beneficially associated with 10-y risk of coronary artery disease incidence: the Zutphen Elderly Study. Am. J. Clin. Nutr. 74 (2001) 457 – 463 (2001)
  23. Fish oil-derived fatty acids, docosahexaenoic acid and docosapentaenoic acid, and the risk of acute coronry events. Circulation 102 (2000) 2677 - 2679 (2000)
  24. Omacor in familial combined hyperlipidemia: effects on lipids and low density lipoprotein subclasses. Atherosclerosis 148 (2000) 387 - 396 (2000)
  25. Dietary supplementation with n-3 polyunsaturated fatty acids and vitamin E after myocardial infarction: results of the GISSI-Prevenzione trial. Lancet 354 (1999) 447 - 455 (1999)
  26. The effect of dietary omega-3 fatty acids on coronary atherosclerosis. A randomised, double-blind, placebo-controlled trial. Ann. Intern. Med. 130 (1999) 554 - 562 (1999)
  27. Mediterannean diet, traditional risk factors, and the rate of cardiovascular complications after myocardial infarction: final report of the Lyon Diet Heart Study. Circulation 99 (1999) 779 - 785 (1999)
  28. n-3 fatty acids do not prevent restenosis after coronary angioplasty: results of the CART study. Coronary angioplasty restenosis trial. J. Am. Coll. Cardiol. 33 (1999) 1619 - 1626 (1999)
  29. Dietary intake of a-linolenic acid and risk of fatal ischemic heart disease among women. Am. J. Clin. Nutr. 69 (1999) 890 - 897 (1999)
  30. Omega-3 fatty acids in adipose tissue and risk of myocardial infarction. The EURAMIC Study. Arterioscler. Thromb. Vasc. Biol. 19 (1999) 1111 - 1118 (1999)
  31. Replacement of linoleic acid with alpha-linoleic acid does not alter blood lipids in normolipidemic men. Br. J. Nutr. 80 (1998) 163 - 167 (1998)
  32. Fish consumption and risk of sudden cardiac death. JAMA 279 (1998) 23 - 28 (1998)
  33. Influence of n-6 versus n-3 polyunsaturated fatty acids in diets low in saturated fatty acids and hemostatic factors. Arterioscler. Thromb. Vasc. Biol. 17 (1997) 3449 - 3460 (1997)
  34. Effects of fish oil fatty acids on low density lipoprotein size, oxidizability, and uptake by macrophages. J. Lipid Res. 36 (1995) 473 - 484 (1995)
  35. Controlled trial of fish oil for regression of human coronary atherosclerosis. HARP Research Group. J. Am. Coll. Cardiol. 25 (1995) 1492 - 1498 (1995)
  36. Dietary intake of n-3 fatty acids, fish intake, and the risk of coronary disease among men. N. Engl. J. Med. 332 (1995) 977 - 982 (1995)
  37. n-3 Polyunsaturated fatty acids raise low-density lipoproteins, high-density lipoprotein 2, and plasminogen-activator inhibitor in healthy young men. Am. J. Clin. Nutr. 54 (1994) 118 - 122 (1994)
  38. Dietary a-linoleic acid is as effective as oleic acid and linoleic acid in lowering blood cholesterol in normolipidemic men. Am. J. Clin. Nutr. 53 (1991) 1230 - 1234 (1991)
  39. Ischaemic heart disease, serum lipids and platelets in Norwegian populations with traditionally low or high fish consumption. J. Int. Med 225 (Suppl. 1) (1989) 83 - 89 (1989)
  40. Effects of changes in fat, fish, and fibre intakes on death and myocardial reinfarction: diet and reinfarction trial (DART). Lancet II (1989) 757 - 761 (1989)
  41. Dietary polyunsaturated fats of the omega-6 and omega-3 series reduce postprandial lipoprotein levels. Chronic and acute effects of fat saturation on postprandial lipoprotein metabolism. J. Clin. Invest. 82 (1988) 1884 - 1893 (1988)
  42. Effects of different dietary intake of essential fatty acids on C 20:3 omega-6 and C 20:4 omega-6 serum levels in human adults. Lipids 20 (1985) 227 - 233 (1985)
  43. The inverse relation between fish consumption and 20-year mortality from coronary heart disease. N. Engl. J. Med. 312 (1985) 1205 - 1209 (1985)
  44. The comparative reductions of the plasma lipids and lipoproteins by dietary polyunsaturated fats: salmon oil versus vegetable oils. Metabolism 32 (1982) 179 - 184 (1982)